Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 18, 2/6

⬜⬜🟩🟨⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Lite flyt

Permalänk
Avstängd

ordlig.se WEEKEND nr 18, 5/6

⬜⬜🟨⬜⬜⬜
⬜🟨🟨⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨🟨
🟩🟩⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

AAAH! Jag gav nästan upp! Fick släppa det imorse men satte mig igen och satte det till slut, YES!

ordlig.se WEEKEND nr 18, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟨⬜⬜🟨🟩
⬜🟨⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜🟩🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 18, 5/6

⬜⬜⬜🟨⬜🟨
⬜⬜🟨⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟩🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk

ordlig.se WEEKEND nr 18, 3/6

⬜🟨🟨⬜⬜⬜
🟩⬜🟨🟨⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

Idag satt ordet långt inne och jag kom inte på några bra gissningar heller, men till slut så

ordlig.se WEEKEND nr 18, 4/6

⬜⬜🟨⬜⬜🟨
🟩🟩⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Tog en stund, glömmer hela tiden att en bokstav kan vara med mer än en gång i ordet.

ordlig.se WEEKEND nr 18, 4/6

⬜⬜🟨⬜⬜⬜
⬜🟨🟨⬜🟨⬜
🟩🟩🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ordlig.se WEEKEND nr 18, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟨🟩
⬜🟨⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Den här satt riktigt långt inne. Började vid frukosten imorse och nu vid läggdags trillade poletten ner.

Permalänk
Ordklurare

Grymt bra jobbat med gissningarna i vanlig ordning.

Ska ärligt säga att de flesta av er verkar lösa orden rätt mycket snabbare än jag

Hann inte med någon ny ordentlig feature idag, men fick med några mindre designändringar med målet att göra brädet aningen mindre plottrigt. Den gröna korrekt-färgen är även en liiiten aning ljusare

Tillbaka till vardagen imorrn med fem bokstäver. Lycka till!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gargz:

Grymt bra jobbat med gissningarna i vanlig ordning.

Ska ärligt säga att de flesta av er verkar lösa orden rätt mycket snabbare än jag

Hann inte med någon ny ordentlig feature idag, men fick med några mindre designändringar med målet att göra brädet aningen mindre plottrigt. Den gröna korrekt-färgen är även en liiiten aning ljusare

Tillbaka till vardagen imorrn med fem bokstäver. Lycka till!

Bara sju minuter kvar innan nytt ord släpps, hade varit trevligt med två omgångar per dag. Ordbyte vid 12-tiden eller nåt😀

Bra jobbat med programmeringen👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜⬜⬜🟨⬜
🟩⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Inaktiv

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜🟩
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜🟨🟨
🟨🟩🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟩⬜⬜
⬜🟩🟩🟨⬜
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Avstängd

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜🟨⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 6/6

⬜⬜🟨⬜⬜
🟨⬜⬜🟨⬜
⬜🟨🟨⬜⬜
🟨🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Var på håret idag

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Tredje försöket. Hur får man upp den fina summeringen som alla visar?

Denna har jag klippt ihop själv
⬜🟩⬜⬜⬜
🟨🟩⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Väljs orden helt på slump?
Tackar för trevligt tidsfördriv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Tredje försöket. Hur får man upp den fina summeringen som alla visar?

Denna har jag klippt ihop själv
⬜🟩⬜⬜⬜
🟨🟩⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

När du trycker på dela så borde den hamna i din clipboard

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜⬜🟩⬜🟩
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk

ordlig.se nr 19, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟨⬜🟨⬜
🟩🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟨
🟩🟨⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟩⬜
🟩⬜🟨🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Min kollega Marie-Louise som jag länkade detta till i fredags vill låta hälsa att det var för lätt ord idag. I fredags var det svårt! (Helix i fredags)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av Borix:

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Väljs orden helt på slump?
Tackar för trevligt tidsfördriv.

Hejsan, varsågod

Orden väljs mer eller mindre på slump, men inte helt.

De slumpas, men jag ser över dem innan så att det inte kommer något alltför olämpligt i ett spel som ska vara roligt för alla. Jag ändrar även ordningen lite för att behålla en hyfsad mix av ord.

Så eh för att sammanfatta så är det väl egentligen inte så himla slumpmässigt då kanske

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av MoNkeY-05:

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Min kollega Marie-Louise som jag länkade detta till i fredags vill låta hälsa att det var för lätt ord idag. I fredags var det svårt! (Helix i fredags)

Det tar jag till mig. Du får hälsa tillbaka till Marie-Louise att jag är glad för all feedback, men att det är svårt att hitta en mix av ord som passar alla. Det är faktiskt som så, för den som är intresserad, att jag får mycket mer negativ feedback de dagar då orden anses vara för svåra.

Så just gällande vilka ord som väljs är det nog lite så att det är omöjligt att behaga alla varje dag. Men jag tar till mig av det som skrivs och försöker förbättra så gott det går.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Den var tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Det tar jag till mig. Du får hälsa tillbaka till Marie-Louise att jag är glad för all feedback, men att det är svårt att hitta en mix av ord som passar alla. Det är faktiskt som så, för den som är intresserad, att jag får mycket mer negativ feedback de dagar då orden anses vara för svåra.

Så just gällande vilka ord som väljs är det nog lite så att det är omöjligt att behaga alla varje dag. Men jag tar till mig av det som skrivs och försöker förbättra så gott det går.

Haha, fullständigt omöjligt kan tänkas. Detta var mer tänkt som en rolig anekdot. Vi har jättekul, blivit en företagsgrej här att hitta ordet!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

klurigt" men med lite tur så

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ordlig.se nr 19, 4/6

🟩⬜⬜🟨🟨
🟩🟨🟩⬜⬜
🟩⬜🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Ibland överkomplicerar man verkligen gissningarna i huvudet.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟨
⬜🟨⬜⬜⬜
🟨⬜🟨⬜🟨
🟪🟨🟪⬜⬜
🟪🟪🟪🟪🟪